Marci internationale

O introducere în lumea Mărcilor

  • Brandul este, în prezent, cel mai important aspect al unei afaceri, marca având un rol determinant în succesul sau insuccesul acesteia.
  • Marca reprezintă cel mai important mod de identificare a produselor de către consumatori în cadrul ofertei totale existente pe piaţă, servind la deosebirea produselor sau a serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altor persoane.
  • Constituie mărci (verbale, figurative, combinate, tridimensionale) semnele distinctive cum ar fi cuvinte (inclusiv nume de persoane), desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si in special forma produsului sau ambalajului sau, combinaţii de culori, precum şi orice combinaţie a acestora.
  • Înainte de începerea producţiei şi comercializării unui produs purtând o anumită marcă, pe o anumită piaţă, este recomandabilă realizarea demersurilor pentru protejarea din punct de vedere legal al mărcii respective.
  • Protecţia mărcilor în România se obţine prin înregistrare la OSIM în conformitate cu prevederile Legii 84/1998, cu modificările ulterioare.
  • Titularul exercită drepturi depline şi exclusive de a folosi marca înregistrată, precum şi dreptul de a interzice utilizarea mărcii sub orice forma de către alte persoane.
  • Protecţia mărcilor este teritorială, astfel că este necesară înregistrarea mărcii în ţara sau ţările unde interesul de afaceri este sau ar putea fi prezent.

La pagina Contact găsiţi toate datele necesare pentru a putea lua legătura cu noi, beneficiind astfel de serviciile de calitate ale Cabinetului de Proprietate Industrială Marius Mocofănescu, care cu siguranţă vă va simplifica demersurile în tot ceea ce înseamnă marcă înregistrată.

Din “viaţa” unor Mărci de renume

Principalul scop al unei mărci este să diferenţieze un produs sau o afacere de concurenţă. Nu există un tipar pentru a dezvolta o marcă de success, punctul comun fiind viziunea foarte clară asupra pieţelor şi o poziţionare adecvată. Renumele multor mărci s-au construit pe consecvenţă şi continuitate (cum ar fi Coca – Cola) şi pe numele creatorului ei (Jacuzzi), altele s-au bazat pe cercetare şi inovare (Xerox sau Toyota), pe diferenţiere (Pepsi – Cola sau Danone), pe eficientizare şi specializare (Nokia), pe viteza de reacţie la piaţă (Zara) şi exemplele ar putea continua.